הסיפור על יש לי ואין לי

תכירו את ליאת מנור אפשטיין המקסימה מנתניה ,אמא לאופק המתוקה בת 3.5:-)

ובכן מה ליאת עושה?
ליאת היא קוסמת.
ליאת מעצימה ילדים באמצעות כתיבת סיפורים שמעניקים להם כנפיים. אתם מספרים לה על הקושי או האתגר והיא כותבת בהתאמה אישית סיפור לילד.ה שלכם, וגם מצרפת ומלווה בהנחיות מפורטות לפעילות רגשית (מותאמות עבור הורים/ אנשי חינוך/טיפול).

כל הסיפורים של ליאת משלבים כלים טיפוליים מעולם הדמיון המודרך והיא עצמה בהכשרתה מטפלת בדמיון מודרך, בוגרת לימודי פסיכולוגיה, חינוך מיוחד ועוד.

והנה אחד הסיפורים, הסיפור על "יש לי ואת אין לי", כבר שמעתם ?

הנה הסיפור הנפלא של ליאת ובסופו הדרכה ליישום והפעלה עם הילדים שלכם:

אין-לי התעורר בבוקר
עם פרצוף חמוץ
״אין לי כוח״ הוא פתח ואמר
“כבר מאוחר
ואין לי זמן״

הוא יצא מפתח ביתו אל הרחוב
וראה שאין היום דואר בתיבה
וחש שאין היום שמש נעימה
ושמע שאין שקט בגינה
וחשב לעצמו
שאין שום סיבה
לנסות ולהשיג דבר מה
כי בלאו הכי
אין סיכוי שיצליח
אין סיכוי שהוא יכול
ובכלל, אין לו מזל
ואין לו עזרה
ואין בו את מה שצריך

הוא התיישב על הספסל בגינה מיואש

לפתע, הגיח אחר
ופנה אליו
״יש כאן מקום?
וואוו, כמה נפלא הגן
והעץ, מצל כאן בדיוק
והציפורים, מצייצות
ויש להן כאן קן
יום נפלא היום לא כן?״

אין-לי הביט בו
ולא היו לו מילים

״מי אתה?״
לבסוף שאל

אני ״יש לי״
כמובן
ויש לי את העונג לפגוש אותך

״אותי?״ שאל אין-לי בתדהמה
ולא היו לו מילים

״אותך כמובן״ הוסיף יש-לי
״יש לי את הרושם שנוכל להיות חברים טובים״

״חברים? מעולם לא היו לי חברים״
השיב אין-לי

״ובכן״
אמר יש-לי
״עד לפני רגע, גם לא היו לך מילים״

❤הצעה לפעילות בעקבות הסיפור

❤הציגו בפני ילדיכם את האיור המצורף של אין-לי ויש-לי

❤שאלו את ילדיכם -מה אין להם כרגע?ומה יש להם כרגע?
❤שוחחו עם ילדיכם: כיצד הם חושבים שמרגיש אין-לי במהלך היום?כיצד הם חושבים שמרגיש יש-לי?

למתקדמים -
אפשר לערוך רשימת רגשות שמאפיינות את אין-לי
ןשמאפיינות את יש-לי
ואז- כשמופיע רגש בחיי היומיום לזהות יחד האם המחשבות שלנו כרגע הן בדפוס אין-לי או יש-לי

❤ערכו יחד רשימה של דברים שאין לכם ולילדים.

בחנו את הרשימה היטב - האם אכן אין לכם?
גיליתם שיש לכם חלק מהדברים שחשבתם שלא?
מה יש לכם עוד?

❤נסו להיות במודעות ולעודד את ילדיכם לשנות משפטי ״אין-לי״ למשפטי ״יש-לי״ למשל:
״אין לי מספיק זמן לשחק״
ל: ״יש לי חצי שעה שלמה זמן משחק״

אין לי חשק ללכת״ ל-
יש לי המון מה לעשות כאן וכיף לי כאן אני בטוח שגם שם יהיה לי כיף / אני מוכן לתת הזדמנות גם למקום אליו הולכים

❤שחקו עם ילדיכם והזכירו להם את הדמויות כאשר הם אומרים משפטי אין-ליאמרו להם בצחוק
״ מה אתה אין-לי היום?״
כאשר הם אומרים משפטי ״יש-לי״ אמרו להם כמה נעים לראות את החיוך שלהם שרחב כמו של יש-לי

❤הלכו יחד ברחבי הבית ב״הליכת אין-לי״ שפופה איטית וכדומה וב״הליכת יש-לי״ דילוגים, חיוך , ראש מורם..
❤הזמינו אותם לצייר דמויות ״אין-לי״ ו״יש-לי״ משלהם
❤הביטו יחד בתמונות משפחתיות ונסו לפי התמונה לומר מה אין להם באותו הרגע ומה יש ❤כשמזדמן לכם, עצרו לרגע והתבוננו במה שיש כן , גם אתם הורים יקרים רק ככה הילדים מפנימים לעומק.

יש בי תקווה שתהנו מקריאת הקטע
תשתפו לחברים
תיישמו
ותשתפו אותי בתוצאות
❤❤❤ליאת מנור אפשטיין
מעצימה ילדים בכתיבת סיפורים שמעניקים להם כנפיים
סיפורים מעופפים